pondělí 7. března 2016

Roláda bezlepková

Šlehačková roláda bez mouky

Šlehačková roláda bez mouky

Kategorie receptuKategorie receptu:

Moučníky 

Záviny, rolády

Suroviny:

6 vajec
70 g cukr moučka
2 větší lžíce kakaa
1 kelímek 40% smetany na šlehání (třeba červený kunínský)

Postup přípravy receptu:

Oddělíme žloutky od bílků. Žloutky vyšleháme s cukrem a do vyšlehaných žloutků vmícháme přes síto kakao.
Vyšleháme bílky do tuha a opatrně vmícháme do vyšlehaných žloutků.
Směs nalijeme na plech s pečícím papírem a pečeme v předem předehřáté troubě na 200° 8 min. (elektrická, horní a spodní topné těleso)
Po vytažení na piškot položíme suchou čistou utěrku a ihned překlopíme na druhý plech. Tudíž pod roládou je teď utěrka a nahoře papír. Počkáme tak 5-10 minut a papír odlepíme. Srolujeme i s utěrkou a necháme vychladit.
Až roláda vychladne, vyšleháme 40% šlehačku do tuha. Rozmotáme roládu, potřeme šlehačkou a zpět zamotáme.
Dáme chladit do ledničky na hodinku, dvě.

Poznámka:

Lehoučká bezlepková roláda. Do šlehačky jde vmíchat banán, jahoda.. a postupně obměňovat.

Dobrou chuť!!!

2 komentáře:

  1. Dobrý den, vypadá lahodně! Ještě jsem nezkoušel, ale věřím, že bych si moc pochutnal. Čitelně napsaný recept. Bez problému! Avšak, hodila by se mi od vás rada. Koukal jsem na internet a celkem se mi zalíbilo outdoor oblečení. Myslíte si, že je to na zimu dobrá volba? Popřípadě, je web https://armik.cz/ dobré místo, kde nakupovat? Díky moc!

    OdpovědětVymazat
  2. Vzhledem k tomu, že manžel minulý týden zjistil u doktora intoleranci na lepek, tak se nám kuchyně obrátila naruby a já musím vymýšlet nové recepty :-) Jsem tedy moc šťastná za váš článek, konečně jsem si totiž pořídila nové brýle na čtení a mohu tak listovat různými recepty na internetu a následně je vyzkoušet na manžovi!

    OdpovědětVymazat