pátek 14. února 2014

Stres a potraviny




JAKÉ  POTRAVINY  VÁM  POMŮŽOU
ZVLÁDAT  STRES  A  ZVÝŠIT SOUSTŘEDĚNÍ?




-☼- JAKÉ POTRAVINY VÁM POMŮŽOU ZVLÁDAT STRES A ZVÝŠIT SOUSTŘEDĚNÍ?-☼-
Špatně se soustředíte? Bojujete se stresem? Dochází vám energie? Pak se možná také ne zcela správně stravujete, vašemu tělo něco chybí. Zjistili jsme, co vám prospěje.
Potraviny jsou radost, nutnost, ale i přírodní lék. Bez jídla bychom nemohli existovat, tak si z něj vytvořme potěšení (nikoli ovšem v kvantitě, nýbrž v kvalitě) a současně i zdroj životadárných složek.
 
Pochutnejte si na energii:
Čokoláda je sice prima, ale pokud trpíte nedostatkem energie, dejte si spíše:
    ovesné vločky, které navíc působí jako sedativum,
    obecně ovoce a zeleninu, velmi vhodný je například špenát, jenž posílí nervovou soustavu, kakao, které dokáže celkově podpořit organismus při fyzickém i psychickém vyčerpání.

A které látky jsou pro vás ty nej? Vitamíny skupiny B, ale také vitamín E, jenž má fungovat nejen jako zdroj energie k životu, ale také k sexu.
 
Jak zajíst stres?
Každý jsme občas v napětí a pod tlakem, ale když to trvá déle, organismus se působením stresu oslabuje. Jaké potraviny vám v této situaci prospějí? Vsaďte na:
    játra a ledvinky, jež obsahují takzvané antistresové faktory,
    med, denně si dejte 2 až 3 lžíce,
    ze zeleniny zkuste rajčata, obsahující brom, jenž zklidňuje, nebo česnek, zhruba 3 stroužky během jednoho dne (nebo česnekové kapsle),
    heřmánkový čaj, který utišuje mysl.

Při déletrvajícím stresu můžete absolvovat česnekovou kúru: Jeden česnek rozetřete a zalijte ho sklenicí slunečnicového oleje, dejte do ledničky na 24 hodin. Pak přidejte 1 lžičku citrónové šťávy a užívejte 1 lžíci půl hodiny před jídlem, optimálně po dobu měsíce.

Potraviny podporující soustředění:
Nejen školáci, i my ostatní potřebujeme podávat výkon, například v zaměstnání nebo i doma. Na čem si pochutnat, abychom se lépe soustředili při učení, práci i jiných aktivitách? Mimo jiné vám pomůžou:
    banány nebo hrušky, jež více podporují koncentraci,
    mořské ryby a plody moře, které díky vysokému obsahu jódu přispívají k soustředění,
    šalvěj, nejlépe v podobě čaje, doporučují se dva šálky denně.

A pokud jste na sladké, upečte si sezamky: potřebujete 150 g špaldové hladké nebo celozrnné pšeničné mouky, 100 g hladké mouky, 60 g sezamových semínek, 80 g moučkového cukru, 100 g másla, 1 vejce, 1 lžičku prášku do pečiva. Na mírném ohni za stálého míchání opražte semínka. Potom smíchejte mouku s práškem do pečiva, cukrem, vajíčkem i semínky. Vypracujte těsto, které vyválejte na plát a vykrajujte z něj různé tvary. Plech vyložte pečícím papírem a svěřte troubě; až budou sušenky narůžovělé, jsou hotové.

Zdroj: Co nám chybí, když… www.nakladatelstvi-start.cz

Špatně se soustředíte? Bojujete se stresem? Dochází vám energie? Pak se možná také ne zcela správně stravujete, vašemu tělo něco chybí. Zjistili jsme, co vám prospěje.
Potraviny jsou radost, nutnost, ale i přírodní lék. Bez jídla bychom nemohli existovat, tak si z něj vytvořme potěšení (nikoli ovšem v kvantitě, nýbrž v kvalitě) a současně i zdroj životadárných složek.

Pochutnejte si na energii:
Čokoláda je sice prima, ale pokud trpíte nedostatkem energie, dejte si spíše:
ovesné vločky, které navíc působí jako sedativum,
obecně ovoce a zeleninu, velmi vhodný je například špenát, jenž posílí nervovou soustavu, kakao, které dokáže celkově podpořit organismus při fyzickém i psychickém vyčerpání.

A které látky jsou pro vás ty nej? Vitamíny skupiny B, ale také vitamín E, jenž má fungovat nejen jako zdroj energie k životu, ale také k sexu.

Jak zajíst stres?
Každý jsme občas v napětí a pod tlakem, ale když to trvá déle, organismus se působením stresu oslabuje. Jaké potraviny vám v této situaci prospějí? Vsaďte na:
játra a ledvinky, jež obsahují takzvané antistresové faktory,
med, denně si dejte 2 až 3 lžíce,
ze zeleniny zkuste rajčata, obsahující brom, jenž zklidňuje, nebo česnek, zhruba 3 stroužky během jednoho dne (nebo česnekové kapsle),
heřmánkový čaj, který utišuje mysl.

Při déletrvajícím stresu můžete absolvovat česnekovou kúru: Jeden česnek rozetřete a zalijte ho sklenicí slunečnicového oleje, dejte do ledničky na 24 hodin. Pak přidejte 1 lžičku citrónové šťávy a užívejte 1 lžíci půl hodiny před jídlem, optimálně po dobu měsíce.

Potraviny podporující soustředění:
Nejen školáci, i my ostatní potřebujeme podávat výkon, například v zaměstnání nebo i doma. Na čem si pochutnat, abychom se lépe soustředili při učení, práci i jiných aktivitách? Mimo jiné vám pomůžou:
banány nebo hrušky, jež více podporují koncentraci,
mořské ryby a plody moře, které díky vysokému obsahu jódu přispívají k soustředění,
šalvěj, nejlépe v podobě čaje, doporučují se dva šálky denně.

A pokud jste na sladké, upečte si sezamky: potřebujete 150 g špaldové hladké nebo celozrnné pšeničné mouky, 100 g hladké mouky, 60 g sezamových semínek, 80 g moučkového cukru, 100 g másla, 1 vejce, 1 lžičku prášku do pečiva. Na mírném ohni za stálého míchání opražte semínka. Potom smíchejte mouku s práškem do pečiva, cukrem, vajíčkem i semínky. Vypracujte těsto, které vyválejte na plát a vykrajujte z něj různé tvary. Plech vyložte pečícím papírem a svěřte troubě; až budou sušenky narůžovělé, jsou hotové.