středa 28. října 2015

10+1 tip na dlouhověkost


Americký onkolog David B. Agus radí:



 Hvězda mezi onkology radí: 
10+1 tip na dlouhověkost

- Vyhoďte všechny vitamíny, pětkrát týdně si nalijte dvě deci červeného vína a v neděli se
pořádně vyspěte! Tak vidí recept na dlouhověkost americký lékař David B. Agus (48).
Jako zastánce genového testování v rámci prevence je hvězdou mezi americkými onkology.
➞“V našich genech jsou uloženy předpoklady k nemocem, které nás mohou v budoucnosti
ohrozit. Každý by měl absolvovat genetický test, aby věděl, jaká jsou u něj rizika,“ je
přesvědčený lékař.
>> 1. V neděli se pořádně vyspěte! „Lidské tělo má jisté návyky, kterým škodí stres, s nímž
se většina z nás denně potýká. Psychické zatížení je také jedním z hlavních předpokladů pro
vznik nemoci. Pokud tedy během pracovního týdne vstáváte brzy ráno, tělo se potřebuje
zotavit. S touto »nedělní rezervou« si organismus vystačí minimálně do středy.“
>>2. Vždy jezte ve stejnou dobu! ➞I když by vaše jídlo měla představovat pouhé jablko, i
tak si ho dejte! Studie jasně ukazují, že lidé, kteří mění časy, kdy jedí, mají až o 80 procent
vyšší předpoklad pro vznik cukrovky.“
>>3. Zbavte se nepohodlných bot! „Ženy mají potřebu nosit vysoké podpatky za každou
cenu. Jakmile je ale začnou bolet nohy, měly by se jich okamžitě zbavit. Důvodem je fakt, že
tato bolest má za následek bolestivé záněty, které mají často smrtelné následky!
Například se zvyšuje riziko vzniku rakoviny, srdečních onemocnění a Alzheimerovy
choroby.“
>>4. Cvičte maximálně hodinu denně! „Pohyb je zdravý, ale ne pokud se jedná o nadměrné
cvičení. Jakmile cítíte bolest, přestaňte. Svaly na stehnech jsou sice fajn, pokud chcete běžet
maraton, ale ne ve chvíli, kdy hrozí, že tím vaše zdraví utrpí.“
>>5. Ruce pryč od vitaminů! „Vitaminy A, B nebo C – žádná studie doposud neprokázala, že
pokud je berete, jste více chráněni před srdečními chorobami či rakovinou. Právě naopak.
Vitamin D a C vyživuje zdravé buňky, proč by se jím nemohla nakrmit i rakovinná buňka? U
žen, které užívají multivitaminy, je až o 15 procent vyšší riziko rakoviny prsu než u těch,
které je neberou.✜
>>6. Neseďte celý den! „Pokud prosedíte většinu dne, má to neblahé následky na váš
metabolismus. Když sedíte pět hodin denně, je to jako byste vykouřili krabičku cigaret. I když
musíte být v práci, snažte se alespoň při telefonování chodit. A když chcete kolegům něco
sdělit, nepište jim e-mail, ale řekněte jim to osobně.“
>>7. Každý den si dejte dětský aspirin! „Je v něm obsaženo 75 miligramů kyseliny
acetylsalicylové, díky níž snížíte riziko vzniku rakoviny až o 40 procent, riziko srdečních
chorob o 22 procent a mrtvice o 17 procent. Samozřejmě existují i vedlejší účinky, jako je
například ředění krve, ale nežádoucí účinky má i auto. Faktem zůstává, že užívání dětského
aspirinu má více výhod než nevýhod.“
>>8. Nejezte čerstvou zeleninu ze supermarketu! „Většina vitaminů je obsažena ve hluboce
zmraženém ovoci či zelenině. Stejně tak v pokrmech, které jsou zmraženy šokem (např. ryby
jsou pak bez ledových krystalků, které je jinak znehodnocují).✜
>>9. Vyhoďte mixéry a lisovače na ovocné šťávy! „Kolik ovoce se vejde do sklenice? Dost.
A teď hádejte: skutečně chce vaše tělo sníst deset mrkví najednou? Neřekl bych. Ovocné
šťávy jsou kalorické bomby, které navíc při styku s kyslíkem ztratily většinu živin.“
>> 10. Výtahům se vyhněte jako čert kříži!„Výtahy jsou asi jedny z nejméně zdravých
vynálezů všech dob. Použijte raději schody. Navrhoval bych, aby za používání výtahů
společnosti platily. A když už jsme u toho, měli by také zajistit parkoviště, které je daleko od
kanceláře.“
>> 11. Pravidelně pijte červené víno!„S radostí si ho dopřejte klidně i pětkrát týdně. Je
výborné pro vaše srdce a cévy.“