středa 16. září 2015

JAK SE CHOVAT A KOMUNIKOVAT VE SPOLEČNOSTI



JAK SE CHOVAT  A  KOMUNIKOVAT 
 VE SPOLEČNOSTI? 
- BÝT  ASERTIVNÍ -

ASERTIVNÍ  DESATERO
1.   MÁM  PRÁVO  DĚLAT  CHYBY
2.   MÁM  PRÁVO  ŘÍCI: "JÁ  NEVÍM"
3.   MÁM  PRÁVO  BÝT  NEZÁVISLÝ
4.   MÁM  PRÁVO  DĚLAT  NELOGICKÁ  ROZHODNUTÍ
5.   MÁM  PRÁVO  ŘÍCI: "JÁ TI  NEROZUMÍM"
6.   MÁM  PRÁVO  ŘÍCI: "VIDÍM TO JINAK"
7.   MÁM  PRÁVO  VLASTNÍHO ROZHODNUTÍ
8.   MÁM  PRÁVO  POSUZOVAT  VLASTNÍ  CHOVÁNÍ  A  MYŠLENKY
9.   MÁM  PRÁVO  NENABÍZET  VÝMLUVY  ANI  OMLUVY
10. MÁM  PRÁVO  ZMĚNIT  NÁZOR
A DODÁVÁ SE JEDENÁCTÉ
11. POUŽÍVÁM  OTEVŘENOU  MYSL
Asertivní desatero vám pomůže v chování v běžném životě v rodině i v práci, atd...
Děti jsou přirozeně asertivní, učte se od dětí.
Zkuste si napsat na papír body od 1-10 a podívejte se na asertivní desatero, berte bod po bodu a napište, chovám se tak, nechovám. Pak sečtěte. Jestli je 9-10 jste asertivní, jestli je 7-8 jste na dobré cestě být asertivní, 5-6 jste diplomat, nemáte rádi konflikty, 1-4 máte strach a jste oběti dle vlastní vůle.

PAMATUJTE: UBLÍŽENO  JE  VÁM  JENOM  VE  CHVÍLI, 
KDY  SI  TO NECHÁTE  DOVOLIT.
JE  DŮLEŽITÉ, ABYCHOM  NASTAVILI  SVÉ  HRANICE, 
KAM  TA  DRUHÁ  STRANA  MŮŽE  JÍT.

Chcete-li v životě být přijímání okolím, první musíte přijmout vy sami sebe a začít pracovat, tzn. jak komunikuji s okolím, jaká používám slova, zajímám se jen o druhé, jaký mají názor na mě, nebo jsou mi lidé ukradení.....atd. je velmi dobré si udělat audit svého myšlení a nastavit nový program chování a přijmutí sebe, samozřejmě i v souladu k druhým lidem. Nechcete žít jako Robinson na ostrově?
Fotka uživatele Altai Centrum.

Žádné komentáře:

Okomentovat